Volgens artikel 23 van de huidige beheersovereenkomst hebben de partijen uitdrukkelijk de wil gehad om een nieuwe beheersovereenkomst te sluiten die uiterlijk zes maanden na de volledige vernieuwing van de gemeenteraad ingaat en geldt voor een periode van 6 jaar.
Als bij het verstrijken van een beheersovereenkomst geen nieuwe beheersovereenkomst in werking is getreden, wordt de bestaande beheersovereenkomst van rechtswege verlengd.
Art. 234 §1 Decreet Lokaal Bestuur:
Tussen de gemeente en het autonoom gemeentebedrijf wordt na onderhandeling een beheersovereenkomst gesloten. Bij het onderhandelen over de beheersovereenkomst wordt de gemeente vertegenwoordigd door het college van burgemeester en schepenen en het autonoom gemeentebedrijf door de raad van bestuur.
Artikel 23 lopende beheersovereenkomst (dd. 26/6/2017):
§1. Deze overeenkomst treedt in werking vanaf de datum van ondertekening van de overeenkomst door beide partijen. De inwerkingtreding heeft geen invloed op de geldigheid van de voor de inwerkingtreding van deze overeenkomst door de Gemeente en het bedrijf gestelde handelingen. Deze handelingen worden hierbij uitdrukkelijk door de Gemeente en het AGB bekrachtigd.
§2. Onder voorbehoud van de mogelijkheid tot verlenging, wijziging, schorsing en ontbinding eindigt de beheersovereenkomst in ieder geval uiterlijk zes maanden na de volledige vernieuwing van de gemeenteraad. Beide partijen drukken de intentie uit om een nieuwe beheersovereenkomst te sluiten die uiterlijk zes maanden na de volledige vernieuwing van de gemeenteraad ingaat en geldt voor een periode van zes jaar.
§3. Als bij het verstrijken van een beheersovereenkomst geen nieuwe beheersovereenkomst in werking is getreden, wordt de bestaande beheersovereenkomst van rechtswege verlengd.
§4. Als geen nieuwe beheersovereenkomst in werking is getreden binnen één jaar na de verlenging of als een beheersovereenkomst werd ontbonden of geschorst, kan de gemeenteraad na overleg met het AGB voorlopige regels vaststellen inzake de in de beheersovereenkomst bedoelde aangelegenheden. Deze voorlopige regels zullen als beheersovereenkomst gelden tot op het ogenblik dat een nieuwe beheersovereenkomst in werking treedt.
Besluit van de gemeenteraad van 18 september 2013
De statutenwijziging van het AGB Beheer Patrimonium Gemeente Edegem wordt goedgekeurd.
Besluit van de gemeenteraad van 15 december 2014
De geactualiseerde beheersovereenkomst tussen AGB BPGE en de gemeente Edegem wordt goedgekeurd.
Besluit van de raad van bestuur van het AGB van 15 december 2014
De geactualiseerde beheersovereenkomst tussen AGB BPGE en de gemeente Edegem wordt goedgekeurd.
Besluit van de raad van bestuur van het AGB van 21 juni 2017
De raad van bestuur geeft positief advies bij de geplande statutenwijziging en legt het document ter goedkeuring voor aan de gemeenteraad.
Besluit van de gemeenteraad van 26 juni 2017
De statutenwijziging van het AGB BPGE wordt goedgekeurd.
De raad keurt nieuwe beheersovereenkomst goed tussen het Autonoom Gemeentebedrijf Beheer Patrimonium Gemeente Edegem en de gemeente Edegem.